Portret van Bob Dylan

oktober 11, 2010

Ik was vanavond een stapel kranten aan het wegwerken en toen stuitte ik op een gedicht van Wim Brands (uit de bundel:”neem me mee, zei de hond”)  Het gedicht heette BoB Dylan: Geef me mijn hoed zie hij./Welke, vroeg zijn mede muzikant,/je hebt er twaalf./De hoed die ik wil dragen.

Ik herinnerde me dat ik ooit een portret van Dylan had gemaakt, een portret van Dylan met een hoed. Een hoed met bloemen erop.

Ik haalde het portret tevoorschijn en begon er aan te werken. Ik wist nu dankzij de film over hem, veel meer over de man dan toen ik aan het portret was begonnen. Ik wist nu een en ander van zijn counrtryachtergrond en van zijn vernieuwingsdrang. Daarom voegde ik de strogele schaduwen toe..En veranderde iets aan zijn blik.

Geef een reactie

